Posted by: nyurkha | May 20, 2009

Let’s talk about … Etiquette

Bunele maniere, cei sapte ani de acasa, ETICHETA… sunt niste lucruri normale, care fiecare om ar TREBUI sa le aibe. Sunt ceea ce definesc societatea in care traim, sunt ceea ce ne fac sa ne abtinem cand vrem sa spunem ceva mai deplasat, dar eu sunt de parere ca uneori eticheta asta poate fi lasat deoparte, si sunt de parere ca in anumite domenii eticheta e exagerata. Totusi, nu e vina etichetei ca are aceste trasaturi ci a societatii infecte in care traim.

 

Cateva motive pentru a ignora eticheta:

1. Vecinul de la 2 s-a hotarat ca azi, Duminica, ora 9 dimineata este o ora propice pentru a sparge peretele din camera care vrea sa o redecoreze, restaureze etc. Ora de liniste nu-l opreste deoarece ora de liniste e pana la 8 sau 7 dimineata, deci nu e nici o problema, doar tot blocul, sambata, s-a pus sa doarma devreme pentru ca a doua zi domnul sa poate sa-si sparga peretele dis de dimineata ca sa nu piarda timp pretios.

SOLUTIE: Pentru asa o persoana nu exista eticheta, pentru ca se pare ca nici domnul nu realizeaza cat de bou e. Te duci frumos la usa si ii spui cativa dumnezei, ca sa te tina minte. Iar eticheta este ignorata pentru ca nu conteaza varsta, sexul, educatia vecinului, pentru ca la 9 dimineata intro zi de Duminica, sau chiar Sambata asa ceva nu ar trebui sa se intample. Deci eticheta ar trebui ignorata.

2. Fiind fata mi se intampla sa merg pe strada si sa fiu fluierata, claxonata sau mai stiu eu ce de toti smecherasii de doi bani care se cred tari ca au furat masina taticului, sau numai pentru ca sunt in haita. Si asa baietasii astia de cartier daca sunt singuri zici ca au 2 ani si tocmai s-au pierdut de mama.

SOLUTIE: Aici e putin mai complicat pentru ca e normal ca nici cretinii astia nu au cei sapte ani de acasa si in plus s-ar putea sa o mai iei si in gura. Aici trebuie lucrat cu cap, miselie, siretlicuri si alte chestii de genul asta. Cand ma claxoneaza o masina atat de tare ma enervez incat ii iau numarul cu idea ca am sa-i sparg cauciucurile intr-o buna zi, desi 5 minute mai tarziu uit numarul pentru ca ori vine alt idiot care claxoneaza, sau ma gandesc ca nu are rost. BA ARE rost, ar trebui sa tinem minte numerele. Iar cand gasim o masina sa scriem pe masina cu un cui “Nu claxonati!”. Daca sunt in haita e mai complicat, ori ai noroc si dai peste unul si ii torni o bere in cap, ori te abtii, ca aici chiar o iei in freza. (Ce societate civilizata nu?)

3. De cel putin 3 ori pe zi ma duc la acelasi magazin din coltul strazii, iar doamna niciodata nu are sa-mi dea rest! NICIODATA!! Neluand in considerare gumitele si chibritele. Si pe deasupra daca doamna e intr-o pasa proasta, imi mai si da niste raspunsuri de parca am injurat-o de mama. Relatiile dintre vanzatori si clienti sunt exceptionale la noi in tara.

SOLUTIA: In primul rand i-as cumpara la doamna o carte despre bunele maniere, dupa care i-as spune sa invete sa vorbeasca si sa invete sa schimbe bani la banca! Nu e foarte complicat sa schimbi bani la banca, daca ii e greu sa invete, sa intrebe pe tanti de la banca, pentru ca eu cred ca ar ajuta-o. 

4. Cand eram la liceu ma trezeam la 7 dimineata, imi faceam siesta si ma grabeam sa plec la scoala. Unde stateam eu, era un singur autobuz care ducea in directia scolii mele, ironia era ca acest autobuz trecea si pe la cimitir, si pe la piata. Daca aveam norocul sa ma pot urca in el era o minune, dimineata. Iar dupa atatea ore de scoala, si nervi s.a.m.d. mai au tupeul la intoarcere sa imi spuna niste babi sa ma ridic sa-i las sa stea jos. Serios? Saracii de ei, erau grabiti sa ia autobuzul la 8 dimineata sa mearga la piata si la cimitir, ca dupa 8 inchidea. Nu eram singura, lumea mergea la lucru, la scoala, la facultate, iar domnii respectiv doamnele, nu aveau ce face toata ziua decat sa se plimbe cu autobuzul ca deh, pentru ei mai e si gratis, si sa ne incurce pe noi. 

SOLUTIA: Nu am nimic cu batranii, si mi-s dragi, si sunt de acord sa stea ei jos, dar la orele de varf ar trebui sa li se interzica sa mearga cu autobuzul. Sau macar sa le interzica pe gratis, ca si asa sunt sigura ca daca ar fi interzis pe gratis numai la o anumita ora nu ar mai merge nici unul. Si sa li se spuna si de ce!!

5. Eticheta feminina vs. eticheta masculina. Daca mai aud pe cineva ca imi spune ca o femeie care injura nu e frumos am sa innebunesc! Serios?? nu e frumos? Dar cand un barbat injura e foarte frumos! 

SOLUTIA: Catre toate femeile, aveti grija: daca veti avea un copil baiat sa stiti ca va fi injurat si va injura la randul lui toate mamele, tatii, cruci, dumnezei, altare, ambasade, sau mai stiu eu ce se mai poate injura; iar daca aveti fata, sa nu va faceti griji pentru ca vor avea grija baietii de ele sa nu injure, ei le vor explica fetelor ca nu e frumos. “Nu mai injura in p**a mea ca nu e frumos!!”

6. Unii oamenii pur si simplu merita sa le fie spus in fata ca sunt cretini. Nu am exemple clare, dar sunt sigura ca fiecare persoana cunoaste pe cineva care pur si simplu e un/o cretin(a). Vorba aceea: “cere pumni”. Nu ca ar fi persoane rele (atunci e si mai grav), dar pur si simplu sunt prosti si tampiti, nu iti vine sa iesi cu ei pe strada ca ce sti ce tampenie mai scoate din gura. Mai sunt si ignoranti pe deasupra, habar nu au ce se intampla in lumea asta.

SOLUTIA: SPUNETI-LE!!

Leave a Reply

Categories

