Posted by: nyurkha | May 20, 2009

Let’s talk about … fashion

 

A venit vara, si noi fetele ne scoatem rochitele si tricourile cu decolteu si fara maneca de la naftalina. Dar le putem purta? Putem purta ce vrem fara sa fim judecate?
Eu sper sincer, ca numai la noi in tara unde mai domneste comunismul si mentalitatea aproape musulmana prin anumite locuri, se poate ca o fata sa nu se poata imbraca cum ii dicteaza cheful. Mi se pare absolut absurd cum orice baiat, doar pentru ca e baiat, se simte indreptatit sa judece aproape orice fata trece pe langa el, dupa bunul plac. Daca un decolteu e prea mare, atunci fata incearca sa atraga atentia. Daca fusta e prea scurta, atunci fata e sigur curva. Daca o culoare e prea tipatoare, atunci fata e plina de fite. Am si eu o intrebare, cam care ar fi lungimea corecta la o fusta ca sa nu fie “prea” scurta?
Baietii ca baietii, dar noi fetele ne criticam una pe alta si mai rau. Baietii au scuze, ori sunt gelosi ca ei nu pot sa poarte orice culori si haine cochete pe strada, ori se oftica pentru simplu fapt ca nu au o fata care se imbraca asa cochet. Oricare ar fi motivul, ar fi bine sa aiba unul bun, pentru ca nu au nici un drept sa ne spuna ce suntem doar dupa felul in care ne imbracam. Ca sa nu mai vorbim despre fluieratul pe strada si comentariile inutile si infantile care le fac barbatii indiferent de varsta sau statut social. Stiu ca suna drastic, si eu m-am gandit ca trebuie sa existe exceptii, dar pana nu vad exceptia nu-mi schimb parerea.
Acum fetele sunt niste critici mai rele ca barbatii. Noi ne criticam una pe alta zilnic, dar de ce? Suntem geloase, invidioase sau pur si simplu nu ne putem abtine. Gandim ca daca le criticam noi primele, tipul care e cu noi o sa-i vada defectele si o sa aiba ochii numai pentru noi? Daca le criticam pe ele ne validam pe noi? (asta ar fi patetic sincer) De ce criticam? In schimb noi spre diferenta de barbati vedem unele lucruri care sunt prea rele. Rimelul, fardul, celulita, culorile nu sunt asortate, o codita e mai sus una mai jos. Niste tampenii care pot fi greseli, sau nu pot fi schimbate. Oare pe noi ne vedem?
Eu cred ca suntem foarte rai, suntem niste oameni rai. Am ajuns sa punem moda pe acelasi loc cu felul in care vorbim si ne comportam cand e vorba de caracterizarea unei persoane. Chiar e nevoie sa ne facem viata mai complicata unui altuia? Parca o facem intentionat. Stim ca ne facem rau reciproc, dar ne place! 
Leave a Reply

Categories

