Posted by: nyurkha | May 20, 2009

Let’s talk about … smells

M-am trezit azi la o ora foarte anormala si m-am dus pana in bucataria de vara sa iau cafeaua. Cand am deschis usa un miros foarte placut si pe care nu-l mai simtisem de mult m-a intampinat. Mirosul diminetii de vara la .. tara.

Se zice ca mirosul este cel mai puternic stimulant al memoriei, fiecare miros are legat de el o amintire. Mirosul ierbii proaspat taiate imi aduce aminte de o anumita plimbare prin parc. Mirosul iernii si al frigului imi aduce aminte de prima zapada care am vazut-o dupa ce am stat trei ani in tarile calde. Mirosul verii si al caldurii imi aduce aminte de prima excurise la mare. Mirosul de tara imi aduce aminte de verile petrecute cu bunicii in timp ce taiau si legau via, iar eu hoinaream prin gradina care pe vremea aceea mi se parea imensa. Iar in aceasta dimineata mi-am dat seama ca nu am mai simtit mirosul si de dimineata si de vara si si de la tara de ceva timp. Acest miros imi aduce aminte de chefurile care le tineam la mine la tara dupa care ma trezeam dimineata, ieseam dintr-o camera imbacsita cu miros de alcool si tabac, iar mirosul acela facea si cea mai crunta mahmureala sa o ia la fuga. ( Acum, mama, citind astea zambeste pentru ca in sfarsit a inteles de ce imi placea mie sa merg la tara asa de des).

Dupa aceasta experienta placuta de dimineata am inceput sa-mi aduc aminte de toate mirosurile frumoase, care ma bucura de fiecare data cand le simt: Mirosul marii, mirosul cafelei proaspete, mirosul ploii, mirosul nou-nascutului, mirosul viorelelor, mirosul hainelor proaspat spalate (de mama, pentru ca eu oricat de mult balsam pun parca tot nu miros asa frumos), mirosul craciunului (mai exact al bradului de craciun), mirosul mustului, mirosul fanului, mirosul ciorbei proaspete (din nou, facuta de mama), etc.

Leave a Reply

Categories

