Posted by: nyurkha | May 20, 2009

Smoking kills!

15smoking.span

Desi sunt tanara fumez de cativa ani buni si nu ma mandresc cu chestia asta. Sincer e doar un stres adaugat restul activitatilor zilnice. Am ajuns sa-mi dau seama ca exact asa cum ma trezesc dimineata, imi iau papucii de casa in picioare, merg pe pipaite pana la baie, ma spal pe dinti s.a.m.d. fumatul face parte din rutina zilnica.

Acum stau si ma gandesc de ce m-am apucat de fumat si de ce nu am (deocamdata) nici o tendinta sa ma las de fumat.

Desi un asemenea gand ar fii acompaniat de dorinta de a ma lasa, nu e! Am inceput sa consider fumatul ceva mai mult decat o rutina de curand cand niste prieteni incercau sa ma convinga sa ma las de fumat pentru ca si ei au renuntat la acest viciu. Si asa, am inceput sa analizez, sa vad de ce imi trebuie o tigare, cu ce ma ajuta si cu ce ma incurca? Si mai ales de ce m-am apucat de fumat.

Sunt atatea teorii pe idea de “fumatul te relaxeaza” incat am incercat sa analizez. Se pare ca nu e chiar asa, iar eu am ajuns la stadiul in care fumatul este un tic nervos. Daca ceva ma streseaza acest tic nervos se intampla fara sa-mi dau seama si nu ma calmeaza, din potriva cateodata imi chiar accelereaza bataile inimii si ma agit si mai tare si ma enervez mai mult. Deci in concluzie eu cred ca fumatul nu relaxeaza ci face parte, mai devreme sau mai tarziu, din rutina emotionala.

“Tigarile tin de foame” alta teorie foarte interesanta. Daca sunt plecata in oras si nu am bani de mancare, sau nu am ce manca pur si simplu, tigarile nu tin de foame. Eu cred ca au doua efecte. Ori amana foamea si aceasta creste exponential cu fiecare tigare, ori ti se face rau si te ia cu ameteala pe strada. Deci nici de foame nu tin tigarile.

Incep sa ma ingrijorez, nu prea gasesc ceva pozitiv la “arta” de a fuma. Cand am inceput sa fumez a fost o nebunie de copil. Pe langa faptul ca era ceva “cool” fiindca era interzis (de parinti bineinteles si de varsta dar in ziua de azi cam rar se tine cont de varsta), eu credeam ca prin fumat ma razbun pe ai mei (“nu ma lasa mama afara pana la 11/nu ma lasa sa vin in parc/nu ma lasa sa …”) Ce tampenie, astea sunt motive sa-mi fac rau?

Motive pozitive sa fumez nu am, motiv plauzibil si matur din care m-am apucat nu am, dar totusi nu imi vine sa ma las de fumat. Ma enervez cand trebuie sa dau o gramada de bani pe tigarile astea care se scumpesc pe zi ce trece. Ma enervez cand imi cade scrumul pe tastatura de la laptop in timp ce scriu. Ma enervez cand imi miros hainele si parul a tigari ca sa nu mai zic respiratia, dar am noroc ca am destui prieteni fumatori si bine ca exista guma de mestecat! Ma enervez cand ma trezesc dimineata si nu am tigari la cafea si trebe sa ma plimb pana la magazin ca sa am ceea ce numesc drogati “morning buzz”.

Pe de alta parte sunt anumite nuanute pozitive in “arta” fumatului, sunt ele mai palide si m-as putea lipsi de  ele dar totusi nu o fac. Cand sunt in oras si beau ceva, parca totul prinde putin mai multa culoare atunci cand alcolul este acompaniat de o tigare. Cand as vrea sa fac ochii dulci la cineva intr-un bar, cerutul focului e o metoda destul de utila. Prima tigare de dimineata ofera pentru aproximativ 5-10 secunde o ameteala de cap euforica. La chefuri dupa ce mai ramane un pachet la vreo 20 de oameni lupta pentru tigari e ca o piesa de teatru, de comedie bineinteles, iar mie imi place sa particip nu sa vizionez. Si cred ca ar mai fii cateva dar cand toata ziua vezi reclame anti fumat e putin mai greu sa-mi aduc aminte momentele cand ma bucur sa-mi aprind o tigare si nu cand o fac din reflex.

In concluzie… nu am nici o concluzie! E doar interesant faptul ca fumez si parca dupa tot ce am scris tot nu mi-am raspuns la intrebari.

Leave a Reply

Categories

